Ishrana osoba koje imaju povećan sadržaj mokraćne kiseline

Dragi moji,

U ovom postu bavim se prilagođavanjem ishrane jednom specifičnom zdravstvenom problemu.

Povećan sadržaj mokraćne kiseline u krvi je veoma čest problem i u korelaciji je sa nastajanjem monogih oboljenja-nefrolitijaze, uričnog artritisa ( gihta ), a prema novijim naučnim istraživanjima i sa kardiovaskularnim, cerebrovaskularnim, bubrežnim bolestima i metaboličkim sindromom.

Ako uvedmo neke promene u svoj način ishrane možemo znatno uticati na sprečavanje povećanja sadržaja mokraćne kiseline u krvi i tako smanjivati ovaj faktor rizika.

Napomene koje mogu biti korisne za sve ljude koji imaju povećan sadržaj mokraćne kiseline:

  • Ukoliko postoji povećana telesna težina, potrebno je postepeno dovesti je u prihvatljive granice.
  • U ishrani treba smanjiti upotrebu mesa i mesnih prerađevina, posebno iznutrica, plave ribe, punomasnog mleka i sira,kvasca te svih namirnica koje sadrže purin-zato što kao produkt njegovog razlaganja nastaje mokraćna kiselina.
  • Izbegavati prejedanje i premasnu hranu, kao i duže vremenske periode gladovanja
  • Jela pripremajte uz malo masnoće, kuvana ili grilovana
  • Posebno izbegavati alkohol,sveža vruća testa, slatkiše, gazirana pića.
  • Takođe je posebno važno da se unosi velika količina tečnosti ( i do 8 čaša vode ) da bi se potpomoglo izbacivanje nakupljene mokraćne kiseline iz organizma.Obavezno piti 8 čaša vode dnevno !!! (1)
  • Vitamin C takođe smanjuje sadržaj mokraćne kiseline i sprečava stvaranje njenih kristala, te se preporučuje svakodnevni unos namirnica koje ga sadrže.
  • Trešnje, zbog velike količine antocijana koje sadrže, prema nekim istraživanjima mogu sniziti nivo mokraćne kiseline u krvi.Takođe se preporučuje  i drugo voće tamno crvenih plodova.
  • Celer je dobar diuretik, te se preporučuje u ishrani jer podstiče proticanje urina kroz bubrege.Celery, Vegetables, Vegetable, Green
  • Preporučuje se i svakodnevni unos fermentisanih mlečnih proizvoda, najviše jogurta sa probiotskim kulturama.

Yoghurt, Yogurt, Yoghourt, Container

To su osnovne smernice uz koje možete sami da osmislite svoje jelovnike, a u sledećem postu ću dati svoj predlog jelovnika izrađen za tinejdžera ( 12-16 godina ) sa povećanim sadržajem mokraćne kiseline u krvi, pa možete i tu dobiti neke ideje i recepte 🙂

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s