Želim vam laku noć uz- valerijanu

Ja sam jedna od onih osoba kojima je od ogromne važnosti da se dobro naspava.Volim spavanje, volim sve što ima veze sa spavanjem-lepu posteljinu,udobne pidžame, maskice za sapvanje,kremice pre spavanja,knjigu na polici, čaj ili mleko pre spavanja…
Da postoji fan klub ljubitelja spavanja, bila bih sigurno najstrastveniji član.

Ali ne volim preterano spavanje, predugo izležavanje i razvlačenje.Ljubitelj sam zdravog, okrepljujućeg i organizmu dovoljnog sna.

U jednom periodu života,pre par godina,imala sam problem sa nesanicom.To je naravno imalo uzrok u nekim problemima u životu, ali je jako teško i iscrpljujuće bilo ne spavati.Ili spavati 1 sat u toku cele noći.Pretpostavljam da je većina vas to iskusila bar pred neki važan događaj.

Osim fizičke aktivnosti i boravka na suncu, otkrila sam da dosta mogu moći i čajevi. Sam čin ispijanja čaja polako, u gutljajima, pred spavanje, opušta, a postoje i dodaci ishrani na biljnoj bazi koji imaju potvrđeno dejstvo.
Ali,kraljica svih biljaka koje pomažu opuštanju je – valerijana Valeriana officinalis ( odoljen )

valerian-root-233970_640

Koristi se kao pomoć uspavljivanju preko 2.000 godina.Dokazano je da pomaže kod smnjenja anksioznosti pred ispit, neki važan događaj, u menopauzi…

Mnoge studije su zaista dokazale delotvornost valerijane, i u njima se preporučuje dnevni unos 300-600 mg valerijane, iz preparata valerijane,naravno uz konsultaciju sa farmaceutom.

MOJA ČAJNA MEŠAVINA :
Možete napraviti sami sledeći čaj, zapravo, veoma prijatnu mešavinu čaja ( izgleda ovako kao na mojoj fotografiji,po mom mišljenju-baš lepo 🙂 ):

nikon 02-03.2015 036

  • 50 g nane
  • 30 g odoljena ( valerijane )
  • 50 g kamilice
  • 200 ml vode
  • med

Jednu supenu kašiku mešavine preliti ključalom vodom, poklopiti i posle 2 sata procediti. Zasladiti medom i piti toplo,posle jela, ujutru i uveče po jednu šolju.
Ja pijem malo više i napravim duplu meru odmah, mada je najbolje da uvek pravite sveži čaj.
Zaista je fin, aromatičan i nađite vrmena da ga napravite i malo se opustite pred spavanje, sigurno će vam prijati.
Želim Vam laku noć…:)

Leave a Reply

