KUĆICA OD SLATKIŠA ( Gingerbread house )

Toliko su mi se dopale fotografije ovih kućica koje sam videla na internetu, a u goste mi dolazi sestra sa decom i dođoh na ideju da pokušam. Izgledalo mi je kao da nema šanse da uspem, međutim imala sam volje, a kada imam volje da nešto napravim znam da ću i moći.  Strpljenje mi baš i nije strana ličnosti kojom se mogu pohvaliti, ali ovakve stvari dobro dođu za vežbanje istog. 🙂kucica Jedino mi je žao što su fotografije loše, fotografisana je telefonom, sa blicem. A moja trenutna velika želja je da kupim fotoaparat Nikon D3200 i mislim da ću to ostvariti u januaru. A onda…učenje,isprobavanje i nadam se puno lepih fotografija. Ali, o tome drugom prilikom.

kucica1

        Recept : Za testo :

  • 370 g meda
  • 125 g šećera
  • 50 g margarina
  • 800 – 900 g brašna
  • 1 prašak za pecivo
  • 2 kesice začina za medenjake
  • 2 jajeta

U  šerpu staviti med, šećer i margarin, zagrevati dok ne proključa i dok se sav šećer ne istopi.Ostaviti na hladnom da se masa dobro ohladi. Prosejano brašno pomešati sa praškom za pecivo,dodati začin za medenjake, ohlađenu masu sa medom i jaja. Umesiti glatko testo mikserom i doraditi po potrebi rukama.Testo ostaviti na hladnom 1 sat. Razviti testo i uz pomoć šablona izrezati potrebne delove. Ispeći delove na 190ºC, oko 10 minuta. Od ostatka testa razviti i ispeći podlogu veličine pleha ( to će biti dvorište).Peći na istoj temperaturi. Za belu glazuru ( royal icing ) : Služiće nam za povezivanje delova kuće i pravljenje snega.

  • 750 g šećera u prahu
  • 3 belanca
  • 2 ravne kašike limunovog soka

Belanca dobro umutiti ( ne previše) i dodati šećer i limunov sok, dok se ne dobije masa koja ,,teško” pada.Glazuru staviti u špric, i zatim odmah nalepiti prednju i bočnu stranu da se napravi ugao oko 90º,za podlogu i jednu za drugu.Dok se glazura malo ne stegne ( dok ne ,,uhvati” ),stavite čašu kao oslonac.

Zatim dodati još dve bočne strane i ostaviti tako napravljenu bazu kuće da se dobro stegne oko 1 sat. Sve ukrase koje želite da napravite na prednjoj strani kuće bolje nalepite odmah,pre sastavljanja baze kuće ( prozore,božićni venac i.t.d…) Na kraju stavljamo krov ( to ume da bude malo nezgodno, pa budite ekstra strpljivi i pažljivi) Ukoliko želite i krov premazati šećernom glazurom, uradite to pre lepljenja krova. Bilo bi dobro da testo namenjeno za delove krova i dimnjaka rastanjite malo više nego testo za bazu kuće. Dimnjak možete staviti tek kada se krov dobro zalepi.

Ova priprema je kod mene trajala čitav dan. Sutra je krenula zabava : kupila sam šarene bombone ,lizalice,napolitanke za ogradu, šarenu šećernu glazuru u tubi,zvezdice,čokolade….Višak naravno i nažalost pojela :/ I dobila kućicu u kojoj sam uživala radeći je i sada uživam gledajući je.A i kuća miriše na medenjake. Nadam se da će se dopasti dečici i nadam se da se i vama sviđa.

Leave a Reply

