Zdravlje je u pokretu

Svi već znamo da je redovna fizička aktivnost jedan od tri osnovna stuba zdravlja, pored pravilne ishrane i dobrog sna. Rađena su brojna istraživanja u svetu koja potvrđuju vezu između fizičke aktivnosti i fizičkog i psihičkog zdravlja čoveka.

Jasno je i nekako prirodno da je čovek stvoren za kretanje, dugotrajno sedenje je jako štetno za zdravlje – to znamo, ali sledi ona čuvena rečenica ,, savremeni način života nam nameće svoj tempo”  Sa jedne strane, ubrzan tempo, prepun stresa, a sa druge strane  neadekvatan odmor. Naizgled nam je život pun aktivnosti, pa i fizičke, ali one prave fizičke aktivnosti koja prija i koja nam donosi dobro – kao da nema ili je nema dovoljno.

ŽIVOT  POLU-KANCELARIJSKOG  MOLJCA 🙂

Ja, na primer, radim kancelarijski posao, ali nemam strogo radno vreme. Pa i ja, kada provedem sedeći četiri sata za računarom, osećam koliko mi to ne prija. Zaboli me vrat od lošeg držanja, noge nekako ukrštam čudno na stolici, a i naporno mi je gledati stalno u monitor.

Takođe ne poslušam uvek ni onaj savet da na svakih pola sata ustanem i odradrim neke vežbice.

Mada sam zalepila sličicu sa vežbama na ormarić i trudim se da ih svakog dana uradim. I pitam se da li stvarno nekad mogu da budem toliko lenja pa da ne odvojim 5 min za kacelarijske vežbice. A mogu.

WP_20140331_003

 

VREME ZA REKREACIJU

Poslepodne uglavnom nisam aktivna, čak upražnjavam i popodnevnu dremku. A uveče sam već godinu dana u fitness studiju. Uplatila sam pilates 3 puta nedeljno i zumbu 2 puta nedeljno, tako da mogu svakog dana da idem na neki trening i vrlo retko se desi da odem na svih 5 treninga nedeljno.

Pilates me je prijatno iznenadio. Deluje kao pasivni trening, ali je jako zahtevan, nekad naporan i baš mi prija, pogotovo istezanje.

Zumba mi dođe više kao đuskanje, opuštanje i oslobađanje pozitivne energije.

zumba

Osim toga, odlazim u šetnje, jer osećam da mi na proleće treba više aktivnosti. Vikendom uglavnom idem u brzu šetnju oko 6 km.

Čini se da sam puno aktivnosti ubacila u program, ali nije to tako puno, a nekad i zabušavam.

ŠTA KAŽU ISTRAŽIVANJA

Brojna istraživanja su potvrdila pozitivni učinak fizičke aktivnosti na pravilno funkcionisanje čitavog organizma, pogotovo se preporučuje kod hipertenzije, gojaznosti, dijbetesa i kardiovaskularnih bolesti.

Uticaj fizičke aktivnosti na mentalno zdravlje je takođe veliki i pozitivan. Popravlja se raspoloženje, smanjuje depresija i anksioznost, poboljšava se percepcija sopstvenog tela. Takođe, ljudi kada iskuse sve prednosti fizičke aktivnosti, dobijaju i veću motivaciju za daljim vežbanjem.

Ozbiljne studije sugerišu da žene koje upražnjavaju neredovnu ili nikakvu fizičku aktivnost, imaju dva puta veće šanse da obole od depresije od žena koje imaju redovnu intenzivnu fizičku aktivnost.

Zato, mrdajmo se, iz naučnih i ličnih razloga !! ! 🙂

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s