Test o nivou šećera u krvi – nazad na početak

Dragi moji,

 Ko o čemu, baba o uštipcima… I ja o šećeru. Ali, moram vam reći da sam ljuta na sebe. Pre dva dana smo bili na slavi i bilo je , naravno, kolača. I ja sam ih jela, jer sam i rekla da su mi u specijalnim prilikama dozvoljeni.A ovde kod nas postoji jedan mnogo lep običaj, da se gostu pošalje kutija sa kolačima, da se malo zasladi i kod kuće.E tu sam ja posrnula. Vratili smo se sa slave oko 8 sati, a ja sam napala kutiju sa kolačima oko 12. Znam, katastrofa.

Pa reših da se podsetim kako je moja ideja sa ukidanjem šećera i počela, a to je test. Verujem da ćete ga i vi rešiti, pa da vidimo da li još neko ima problem.

 Autor testa je Denise Mortimore, nutricionista i univerzitetski profesor, Vorčester, Engleska.

 Odgovara se sa  ,,da” i ,,ne” – nema ,,možda” – morate biti odlučni.

 test

  • Da li osećate umor i/ili glad sredinom popodneva ?
  • Da li sat-dva nakon kompletnog obroka koji uključuje i desert, uhvatite sebe da želite još deserta ?
  • Da li vam je teže da tokom dana kontrolišete potrebu za hranom ako ste za doručak jeli ugljene hidrate, nego ako ste samo popili kafu ili imali doručak bogat proteinima ?
  • Kada želite da izgubite na težini, da li vam je lakše da ne jedete tokom većeg dela dana, nego da uzimate nekoliko manjih dijetalnih obroka ?
  • Kad počnete da jedete slatkiše, hranu bogatu skrobom ili grickalice, da li vam je često teško da se zaustavite?
  • Ukoliko ste neraspoloženi, da li se osećate bolje ako pojedete kolač ili keks ?
  • Ako se na stolu nalaze krompiri, hleb, testenine ili desert, da li često preskačete povrće ili salatu ?
  • Da li često osećate ozbiljnije promene raspoloženja bez vidljivog razloga ?
  • Da li ste pospani ( osećate se grogi ) nakon uzimanja obilnijeg obroka koji sadrži hleb/testenine/krompir ili desert, ali s druge strane imate više energije nakon obroka koji se sastoji samo od proteina i salate ?
  • Da li  se često budite u toku noći sa osećajem gladi i ne možete ponovo da zaspite dok nešto ne pojedete ?
  • Ukoliko idete na večeru kod prijatelja, da li ponekad nešto prezalogajite, za slučaj da večera bude kasno poslužena?
  • Da li u restoranu uhvatite sebe da pojedete previše hleba pre nego što je obrok poslužen ?
  • Da li imate napade preznojavanja bez razloga ?
  • Da li ikada osećate vrtoglavicu ili drhtavicu kada vam se desi da ne jedete nekoliko sati ?
  • Da li vam se ikada čini da ćete se onesvestiti ili da niste u stanju da razmišljate ako ništa niste jeli nekoliko sati ?
  • Kada ste gladni, da li uglavnom žudite za nečim slatkim ?

Poen za svaki odgovor ,,da” i rešenje :

 0-3 – Izgleda da imate dobru regulaciju nivoa šećera u krvi i možete nesmetano da uključite kompleksne ugljene hidrate visokog GI u vaš program ishrane.

 4-10 – Verovatno je da bar ponekad imate problema da održite dobru ravnotežu šećera u krvi i dobro bi vam činilo da se držite podalje od slatke hrane i ugljenih hidrata sa visokim GI jedan do dva meseca.Ugljeni hidrati koje unosite treba da potiču iz integralnog pirinča, heljde, sočiva, pasulja, ovsa, integralnih špageta, voća i povrća sa niskim GI.

 11 i više – Loša regulacija šećera u krvi je sigurno jedan od razloga koji doprinosi vašem lošijem zdravlju..Izbacite iz hrane sve rafinisane i prerađene namirnice.Takođe, izbegavajte hranu sa visokim GI i strogo ograničite hranu sa umerenim GI tokom jednog do dva meseca.

 

Moj rezultat je 11 i znam šta mi je činiti. Ova redukcija unosa šećera i namirnica visokog GI je ograničena na mesec do dva, samo da bi se utvrdilo da li je ovaj problem loše regulacije nivoa šećera prisutan i da li je on uzrok pojedinim simptomima. Posle tog perioda, trebalo bi da se uvodi jedna po jedna od zabranjenih namirnica, da se vidi kako na koju reagujemo.

 Ja sam već rekla da ne mogu skroz da izbacim čak ni šećere, ali da moram da drastično samnjim unos. Možda me stvarno čeka mnogo bolji osećaj posle malo samodiscipline.

happy

Leave a Reply

